Pozycjonowanie e-sklepu

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego musimy zdawać sobie sprawę, iż istotnym będzie nie tylko jakość produktów oraz wzorowa obsługa klientów, ale również dbałość o to, aby użytkownicy w ogóle do niego trafili. W przypadku otwarcia sklepu stacjonarnego, szczególnie w centrum miasta, każdy przechodzień widzi go i choćby z ciekawości zajrzy aby zapoznać się z ofertą. Biznes prowadzony w sieci wygląda jednak znacznie inaczej, a o to czy zostaniemy zauważeni musimy zadbać sami, w czym pomocnym jest pozycjonowanie e-sklepu w Google. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamy w internecie, polegający na podwyższeniu pozycji naszej witryny w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie e-sklepu w Google może zostać przeprowadzone przy wykorzystaniu modelu long tail, który oznacza pozycjonowanie szerokie, bądź dosłownie długi ogon. Działania takie skupiają się na wypromowaniu bardzo dużej liczby fraz, słów kluczowych będących przede wszystkim sprzedawanymi produktami. Pozycjonowanie e-sklepu w Google ma w efekcie doprowadzić do tego, iż na przykład gdy dany klient poszukuje bluzy z nadrukiem mopsa, wówczas po wpisaniu takiej frazy witryna naszego sklepu wyświetli się jako jeden z pierwszych wyników.
Należy mieć jednak świadomość, iż tego rodzaju działania nie mogą być wykonywane jedynie jednorazowo, lecz konieczna jest ich regularność, która wymaga dostosowywania się do panujących obecnie algorytmów wyszukiwarek oraz poziomu rozwoju konkurencji. W przypadku gdy na rynku występuje wiele podobnych firm, wówczas pozycjonowanie e-sklepu w Google musi przewidzieć utworzenie nieraz kilku, a nawet kilkudziesięciu podstron, które skutecznie nakierują użytkownika na naszą witrynę.
Należy zdawać sobie jednak sprawę, iż algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę nie tylko obecność słów kluczowych, ale również kilkaset innych czynników, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na dbałość o czytelność oraz atrakcyjność witryny.
Pozycjonowanie e-sklepu w Google nie jest procesem łatwym oraz nie można spodziewać się, że efekty będą widoczne już po kilku dniach. Najważniejszym etapem jest utworzenie zbioru fraz kluczowych, jakie mają być powiązane ze stroną i kierować na nią klienta, po jej wpisaniu w wyszukiwarce. Po przeprowadzeniu lokowania słów kluczowych przeprowadzana jest weryfikacja, polegająca na określeniu szybkości oraz jakości przekierowywania klienta do poszukiwanego produktu.
Pozycjonowanie e-sklepu w Google musi bezwzględnie opierać się również na ocenie witryny pod względem wizualnym oraz ewentualnym dokonaniu wymaganych korekt. Należy zadbać również o jakość oraz wygląd zamieszczanych treści, które zwiększają atrakcyjność witryny.
Aby ocenić czy pozycjonowanie e-sklepu w Google przyniosło oczekiwane efekty należy na bieżąco monitorować statystykę odwiedzania strony oraz źródeł, w wyniku których użytkownik na nią trafił.
Należy pamiętać, iż w przypadku znaczącej zmiany oferty oraz asortymentu sklepu należy ponownie przeprowadzić pozycjonowanie e-sklepu w Google.

wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here