Wybierz najlepiej - o flocie słów parę

Auto służbowe powinno być wygodne i zawsze sprawne. W naszym artykule analizujemy, jakie auta dla firm kupują polscy przedsiębiorcy.

Właściciele firm w Polsce stanowią zdecydowaną większość wśród nabywców nowych aut. Preferencje zakupowe przedsiębiorców pod względem wybieranych modeli samochodów wpływają nie tylko to, jak wygląda czołówka rankingów sprzedaży pojazdów osobowych w naszym kraju, ale także to, jaki drogowy krajobraz mamy w ostatnich latach.

Wszyscy wiedzą, że auta dla firm powinny być takiego rozmiaru, by w komfortowych warunkach mogło podróżować parę osób oraz sensowny bagaż, lecz również w takim stopniu zwrotne i niewielkie, aby parkowanie w zatłoczonych miastach nie stanowiło problemu. Firmy zatem wybierają głównie wozy kompaktowe, łączące umiejętnie obie te cechy.

Skody, Volkswageny, Toyoty czy Ople to najczęściej wybierane marki, niezależnie od branży, w której działa spółka. Powszechnie mówi się, że jeśli widać gdzieś kompaktowy samochód którejś z wyżej wspomnianych marek w białym lub srebrnym kolorze i z warszawską tablicą rejestracyjną, to najprawdopodobniej jest to wóz firmowy. .

Czym kierują się menedżerowie flot, kupując auta dla firm? Stosunek ceny do jakości ma duże znaczenie, a jest on czerpany nie tylko z kwoty zakupu auta – obliczany jest koszt całkowity, zwany w skrócie TCO. Nie sztuką jest kupić ładne samochody, sztuką jest nabyć praktyczne wozy, które nie stracą za wiele na swojej wartości przez ten czas, kiedy będą używane. Używane obecnie rozwiązania techniczne są w większości aut podobne, zatem wyposażenie nie jest najważniejszą kwestią braną pod uwagę. Prawdopodobna kwota przy odsprzedaży, koszt ubezpieczenia oraz napraw – to zaledwie wycinek analizowanych danych.

Przy wyborze producenta liczy się również różnorodność i dostępność oferowanych modeli. Miejskie wozy przydadzą się kierowcom restauracji, którzy rozwożą jedzenie, auta kompaktowe będą w sam raz dla przedstawicieli handlowych, SUV-y wykorzystają pracownicy terenowi, natomiast limuzynę klasy wyższej proponuje się członkom zarządu. Auta dla firm to także dostawczaki do zadań specjalnych, jednak ta branża kieruje się zupełnie innymi potrzebami, w zależności od specyfiki określonego biznesu.

Najwyższe miejsca w rankingach sprzedaży w Polsce należą w ostatnich latach przede wszystkim do Skody. Auta dla firm to spora część tego wyniku, ale klienci detaliczni również sprawiają, że każdego roku triumfuje właśnie czeski producent. Płynie z tego wniosek, że Skoda oferuje idealne samochody dla polskiego kierowcy niezmiennie już od kilku lat.

Biorąc pod uwagę to, jak wiele cech uzależnia wybór samochodów flotowych, jesteśmy pełni podziwu, że czeska marka nieustannie okupuje szczyty list sprzedaży aut nowych w naszym kraju.

Jak długo będzie trwać ten triumf Czechów w Polsce? Któż to wie? My niezmiennie kibicujemy Skodzie, bo trudno zarzucić jej jakiekolwiek kompromisy – oferuje ona dobre auta za sensowne kwoty, a to zawsze jest dobry argument za nią.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here